NYT fra kirken
Nyheder
Tilmeld nyhedsbrev
Afmeld nyhedsbrev
Profeti til KCLK
Til Forsiden


Profeti til Livets Kilde - delt af Ian Banner i KCLK søndag den 1. oktober 2017

Sammen på bjerget

I var ved at være færdige med en vandring op af et bjerg.
Det var ikke fordi, vandringen var så svær, men det var alligevel noget, der betød noget.

Da I kom op på toppen af dette bjerg eller bakke, var der ligesom et plateau/platform.
Det ord jeg fornemmede for dette plateau var ordet: Velsignelse.

Jeg fornemmede, der var et skift i sæsonerne.

Jeg fornemmede, det var ligesom denne her menighed var kommet op på dette plateau før.

Men jeg så, hvordan vi alle ankom, jeg så jer, kiggede efter om alle var kommet op,
vi var alle sammen, 
og vi tilbad.




Det jeg så, da vi tilbad var, at Gud ligesom bragte tre velsignelser

Den første af de her velsignelser var fremgang. En velsignelse af gode tider finansielt.

Den næste velsignelse jeg så var velsignelse af fred i vores liv, fred i de situationer vi stod i, fred i kirken.

Så så jeg en velsignelse af kærlighed ud over menigheden.

Jeg så ligesom en bølge af velsignelse der kom. 

Nogen gange siger prædikanter bare, at velsignelse kommer, som noget der er nemt at sige, men I må forstå, hvad jeg prøver at sige: En sæson af velsignelser er begyndt. Jeg siger ikke bare, at Gud vil velsigne jer men, at det er hans intention at bringe denne sæson af velsignelse.

Kan I se det i jeres hjerter? Jeg ønsker, at I skal forestille jer, at I modtager en velsignelse ved at række hænderne ud, række dem langt ud for velsignelsen er meget større, end I tror.

Jeg håber, I får fat i dette fra min ånd. Det er ikke en triviel ting, det er ikke bare ”Gud velsigne dig” det er en udvalgt sæson fra Herren, at det her hus skal være velsignet. Jeg forløser ikke det her ofte...



Jeg ser i min ånd i dag den sidste del af det her billede; at det her ikke kan blive taget imod af enkeltpersoner.

Som i en leg, hvor alle holder fast i en faldskærm/dug, man kaster sammen noget op, og sammen skal alle gribe det på dugen eller i faldskærmen. Det er sådan, man som kirke griber den enorme velsignelse, som Gud har for menigheden.

Lad mig fortælle, hvor vigtig jeg mener denne del af budskabet er. Jeg føler Helligånden sige, at det er så vigtigt, at du skal have folk til at forstå det, ellers skal du blive ved med at sige det.

Det her bliver en stor velsignelse; finansielt, fred, kærlighed. Det bliver noget, som giver stor glæde/ det bliver sjovt.

Ud over Bibelen ser vi, når folk blev velsignet, at de tog det for noget, der bare kom.

Det her er, hvad vi skal gøre, når velsignelse kommer: Du fortsætter med at give, at ofre, at tilbede. Du skal ikke bare sætte dig ned og slappe af.

Når velsignelse kommer, så bed endnu mere for børnene, bed endnu mere for, at de forstår det fundamentale i det her.

Når velsignelse kommer, så fæst jeres øjne på troens skaber og begynder. Lad os se på Jesus og tilbede ham.





Vi spørger nogen gange, om der er mere end det, vi står i nu. Det vil der ikke være alle steder, men i denne menighed, er der meget mere velsignelse.

Guds udvælgelse af jer er for at vise, hvad det kan blive til under hans velsignelse. Det kommer ikke til at være det samme mere. Jeg forløser denne næste fase..

Jeg mener ikke, at der ikke bliver problemer eller at folk ikke er syge, men det jeg siger er, at vores herlige konges hjerte er, at velsigne jer for et helt bestemt formål.

Når en menighed bliver velsignet, er det de gode nyheder. De dårlige nyheder er, at du har et ansvar for at bære det her, og det ansvar er; at forblive ydmyg, at blive ved med at ofre eller give, at blive ved med at tilbede.

Forskellen mellem en menighed, der modtager velsignelsen og skruer ned og en menighed, hvor de tager imod velsignelsen og fortsætter, er den eneste simple grund; hvordan de er forberedt.

Under en graviditet forbereder man sig på, at fødslen vil komme.

Mit ord til jer, og jeg overgiver det til de ældste i menigheden at overveje det, er at en sæson af velsignelse kommer/ er over jer. Jeg vil opmuntre jer til at sætte jeres hjerter på, at det er det her, Gud vil.”




Ian Banner delte et billede af, hvordan fjenden vil prøve at stoppe denne kirke i at gå ind i det, den skal, når den er oppe i fart:

Som i amerikansk fodbold, hvor modstanderne vil have fat i bolden. Her hjælper det ikke at stoppe én, der er oppe i fart ved at løbe ind i personen. Her må man løbe efter og mens farten er høj prøve at ramme modspillerens ben, så denne "hægter" sig selv/snubler.

Det er fjendens taktik, han vil ikke forhindre jer i at være velsignet, det kan han ikke, men hvad han kan gøre, det er at få jer til at tænke forkert om velsignelsen- få jer til at tænke anderledes om velsignelsen. 


Se/gense prædikenen her!